FUNCTION

   Administration & Finance Unit    Administration & Finance Unit

Fungsi :

  • Mengendali urusan pentadbiran dan mengawal hal kewangan secara keseluruhan.
  • Bertanggungjawab terhadap perlaksanaan MoU dan MoA.
  • Mengemaskini laman web jabatan.
  • Membuat segala hebahan jabatan.
  • Mengurus cuti, kursus dan personel jabatan.
  • Pembangunan modal insan, pengurusan fail dan rekod.
  • Mengurus aset dan inventori dan kawalan stor.
  • Mengemaskini dan membuat hebahan mengenai peraturan dan pekeliling yang dikeluarkan oleh pihak universiti dan kerajaan.
  • Mengurus dana penyelidikan daripada agensi luar.
  • Membina jalinan kerjasama dengan agensi luar.
   Research & Publication Unit    Research & Publication Unit

Fungsi :

  • Menawar geran kajian kes bagi menggalakkan para penyelidik menghasilkan kes untuk tujuan pengajaran dan pembelajaran.
  • Mengurus menyelia perkembangan perjalanan projek kajian kes.
  • Menyediakan laporan perkembangan terkini projek kajian kes dari semasa ke semasa.
  • Mengenalpasti dan menyelaras pembangunan kajian kes dengan pihak-pihak yang terlibat.
  • Mewujudkan pengkalan data kajian kes bagi tujuan rujukan UUM dan pihak luar.
  • Membuat hebahan kes-kes terbaru penggunaan dalam kuliah.
  • Memberikan khidmat perundingan kepada penyelidik baru yang akan menjalankan kajian kes.
  • Mempromosikan bidang kepakaran penyelidikan dan kajian kes kepada organisasi luar.
  • Mengurus,menyelaras dan melaksanakan penerbitan hasil daripada kajian kes dan artikel jurnal jabatan.
  • Membangunkan modal insan untuk penyelidikan dan inovasi melalui bengkel, kursus dalam bidang penyelidikan.